a) Persones que en els últims cinc anys previs a la convocatòria hagen patit una execució hipotecària de la seua vivenda habitual, que hagen donat la seua vivenda habitual en paga de deute amb origen en un crèdit hipotecari o hagen sigut desnonades. 
b) Tinguen la condició de família monoparental amb fills, segons el que s'establix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana i els ingressos de la qual no superen anualment 1’5 IPREM i adquirisquen el 100% de la vivenda 

c) Formar part de famílies nombroses que depenguen d'ella.

d) Ser dona víctima de violència de gènere acreditada 
e) Víctimes del terrorisme. Persones que haja patit danys incapacitants a conseqüència de l'activitat terrorista, descendents de les víctimes mortes en actes terroristes, així com les persones amenaçades. 
f) Persones amb diversitat funcional, sensorial o cognitiva, amb un grau de discapacitat declarat igual o superior al 33 per 100.
g) Població jove extutelada procedents del sistema públic de protecció de la infància i l'adolescència sempre dins dels cinc anys següents a la majoria d'edat. 
h) Persones jóvens ex convictes que hagueren eixit de presó dins dels cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda. 
i) Persones afectades per situacions catastròfiques declarades en l'àmbit de la Comunitat Valenciana en els últims cinc anys previs a la convocatòria

Tractant-se de persones sol·licitants que hagueren resultat afectades per temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 DANA en la Comunitat Valenciana, esta circumstància tindrà una valoració especial. 
j) Dones en situació de necessitat o risc d'exclusió, acreditades estes circumstàncies mitjançant informe emés pels servicis socials municipals de l'ajuntament on residisquen.
k) Famílies que tinguen en la seua unitat familiar un xiquet o xiqueta en situació d'acolliment familiar.

 

Són subvencionables les adquisicions de vivenda que s'hagueren realitzat amb posterioritat al 4 d'octubre de 2024 i fins a la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds establit en la convocatòria. 

Compra de vivenda per a destinar-la a residència habitual i permanent realitzades des del dia 5 d'octubre fins al dia de finalització del termini per a sol·licitar l'ajuda, el 4 d'agost de 2025 inclusivament.

Podran ser beneficiàries de les ajudes les persones físiques majors d'edat que reunisquen tots i cada un dels requisits següents:

 

1.- Posseir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'espai econòmic europeu, Suïssa o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. 

 

2.- Tindre menys de trenta-cinc anys, inclosa l'edat de trenta-cinc anys, en el moment de sol·licitar l'ajuda o en el moment de la subscripció del contracte públic o privat d'adquisició de vivenda havent de concórrer este requisit en tots els compradors de la vivenda, si foren varis. 

3.- Haver subscrit a partir del 4 d'octubre de 2024 i fins a la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds, o estar en condicions de subscriure un contracte públic o privat d'adquisició de vivenda perquè haja subscrit un compromís d'adquisició durant el citat període.

4.- Disposar d'unes rendes anuals iguals o inferiors a 3 vegades l'IPREM. Este llindar serà superior si es complixen les següents circumstàncies: 
1. Si es tracta de persones amb discapacitat inferior al 33%, este llindar serà de 4 vegades l'IPREM 
2. Quan es tracte de persones amb discapacitat d'algun dels següents tipus: i) persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb discapacitat del desenrotllament, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per 100 ii) persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per 100, el límit serà de 5 vegades l'IPREM. 
Per al cas que la vivenda siga adquirida per diversos compradors, prèviament a la determinació dels ingressos de la persona sol·licitant de manera individual, es comprovarà que no s'haja superat en conjunt el límit de 5 vegades l'IPREM calculat sobre els ingressos de tots els compradors, sol·liciten o no les ajudes. Si es complixen les circumstàncies arreplegades en el punt 1 i 2 anterior que permet un llindar superior per al càlcul dels ingressos, el límit conjunt serà del 80% de la suma dels límits individuals aplicables. 

5.- Acreditar uns ingressos equivalents com a mínim a 0,3 vegades l'IPREM de la persona sol·licitant. 

6.- Que la vivenda adquirida o a adquirir vaja a constituir la residència habitual i permanent de la persona beneficiària per un termini mínim de cinc anys des de la data de la seua adquisició. 

7.- Que el preu d'adquisició de la vivenda, sense els gastos i tributs inherents a l'adquisició, siga igual o inferior a 120.000 euros. Si la compravenda incloguera annexos com a garatge i traster, el preu de cada un d'ells haurà d'estar desglossat figurant el preu de cada un dels elements per separat. 
 

Tant si es disposa de certificat digital com si no, totes les sol·licituds han de tramitar-se emplenant el formulari telemàtic amb certificat de firma digital o sense firma.

És important advertir que en el cas que no es dispose de firma digital, el formulari emplenat ha de presentar-lo en un registre administratiu. 

El termini per a presentar la sol·licitud és des del dia 3 de juny fins al 4 d'agost de 2025, els dos inclusivament

Fins al 20% del preu de compra de la vivenda sense annexos ni gastos i tributs inherents a l'adquisició, amb el límit de 10.800€ per vivenda. 

L'import d'adquisició de la vivenda no ha de superar els 120.000 euros.

La vivenda que s'adquirisca podrà ser una vivenda ja construïda o una vivenda en construcció.

Per a justificar l'ajuda disposaran d'un termini de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació/notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.
La sol·licitud d'abonament haurà d'anar acompanyada de l'escriptura pública, en la qual figuren els següents extrems: 
a) Que la vivenda objecte de la transmissió està subjecta a les limitacions establides en el Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la Vivenda de 2022-2025, per haver resultat la persona (dades del beneficiari) amb DNI/NIE (identificació del beneficiari) beneficiari d'una ajuda per import de (import de l'ajuda concedida), segons consta en la Resolució de concessió de l'ajuda. 
b) La vivenda ha de destinar-se a domicili habitual i permanent de la persona beneficiària de l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de la seua adquisició, sense perjuí de les excepcions previstes en les bases. 
c) Que els qui adquirixen s'obliguen a ocupar la vivenda en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la part venedora, llevat que medie justa causa. 
d) Que no podrà transmetre's inter vivos, ni cedir l'ús per cap títol de les vivendes per a les quals hagueren obtingut l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de l'escriptura de compravenda, sense perjuí de les excepcions contemplades en les bases, amb autorització prèvia de l'administració.
 

La vivenda adquirida haurà de ser ocupada en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la persona o entitat venedora, la qual cosa haurà d'acreditar-se mitjançant la presentació per l'o les persones beneficiàries de l'ajuda davant la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda del certificat o volant únic d'empadronament en la vivenda adquirida, per al que es concedix un termini màxim de 15 dies des del lliurament.
- La vivenda ha de constituir la residència habitual i permanent de la persona beneficiària per un termini mínim de 5 anys des de la data de la seua adquisició, en els termes i sense perjuí de les excepcions establides 
- S'ha de destinar l'import íntegre de l'ajuda al pagament de l'adquisició de la vivenda. 
- Haurà de sotmetre's a les actuacions de comprovació que duga a terme l'òrgan concedent, per a això es realitzarà un control a posteriori o de qualitat. La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les ajudes.
 - Comunicar a l'òrgan competent que haja reconegut les ajudes, qualsevol modificació de les condicions o requisits que puguen motivar o hagueren motivat tal reconeixement. Esta obligació haurà d'observar-se fins i tot durant la tramitació de l'ajuda.
 

Són ajudes que es concedixen mitjançant un procediment de concurrència competitiva a persones físiques menors de 35 anys, inclosa l'edat de 35 anys, amb escassos mitjans econòmics, per a l'adquisició d'una vivenda en règim de propietat, situada en un municipi xicotet, fins a 10.000 habitants segons cens INE de l'any 2022 o bé en nuclis de població de xicoteta grandària en la Comunitat Valenciana. Consulta a través d'este enllaç el llistat de municipis de 10.000 habitants o menys.

En cas que la sol·licitud siga formulada per persones afectades pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, esta circumstància tindrà una valoració especial, que consistirà en l'obtenció de 0,1 punts addicionals baremació dels criteris d'adjudicació de l'ajuda.

Consulta el llistat de municipis afectats per la DANA a través d'este enllaç

La informació detallada es troba en el punt Sext de la Convocatòria d'estes ajudes. A mode de resum:

  • Còpia del compromís d'adquisició, del contracte públic o privat de compravenda de la vivenda, o de l'escriptura pública, subscrits dins del període a què fa referència la Base Segona (entre el 05/10/2024 i 04/08/2025)
  • Declaració responsable de les persones adquirents assumint els compromisos que s'indiquen en el Punt sext de la convocatòria. Esta declaració responsable s'inclou en el formulari telemàtic de sol·licitud, per la qual cosa no és necessari aportar cap documentació addicional.
  • Únicament en el cas de ser nou perceptor d'ajudes de la Generalitat o canvi de número de compte bancària, haurà de presentar l'Imprés de domiciliació bancària degudament emplenat i firmat, designant el compte en la qual es farà l'ingrés de l'ajuda que es concedisca. L'alta o modificació del compte bancari podrà ser tramitat de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat, tràmit PROPER.
  • En el cas que les persones sol·licitants no autoritzen o s'oposen a les consultes per a permetre a l'administració de la Generalitat reclamar tota la informació necessària dels adquirents per a acreditar el compliment dels requisits exigits en les bases de la convocatòria per a ser beneficiari de l'ajuda , hauran d'indicar els motius i aportar, si és el cas, la documentació acreditativa corresponent.
  • En el cas que la persona peticionària de l'ajuda es trobara inclosa en algun dels grups d'especial atenció, en determinats casos haurà d'aportar la documentació que l'acredite. (consultar Punt Sext de la Convocatòria)

Si tinguera problemes amb el tràmit telemàtic, pot enviar un correu a generalitat_en_red@gva.es

 

Preguntes freqüents