Notícies

Ves enrere La futura estació d'autobusos de Lleida es construirà amb BIM.

La futura estació d'autobusos de Lleida es construirà amb BIM.


Les noves instal·lacions, que s'estan dissenyant amb implementació de la metodologia Building Information Modeling (BIM), està previst que s'òbriguen en 2025.

Lleida tindrà, en 2025, l'estació d'autobusos més moderna de Catalunya. Un projecte que ja està redactant l'empresa Meta Engineering i que s'emmarca en un procés que aposta per la implementació de la metodologia de treball col·laboratiu BIM.

Les obres, que l'empresa pública Infraestructures de la Generalitat de Catalunya (Infraestructures Cat) licitarà a principis de l'any pròxim, en 2023, preveuen alçar a la plaça de Berenguer IV una moderna estació que substituirà l'actual del carrer de Saracíbar, que data de la dècada dels 70 i registra en l'actualitat 1,4 milions d'usuaris a l'any. La nova estació disposarà de control i gestió intel·ligent. Serà una novetat en aquesta mena d'infraestructures a Catalunya: un lector de matrícules indicarà els conductors d'autobusos, mitjançant una pantalla o la impressió d'un tiquet, en quina andana han d'estacionar. A més, l'estació tindrà dos passos de vianants amb semàfors per a garantir la seguretat en l'accés a les 28 andanes.

Les instal·lacions, el cost de les quals arriba als 40 milions d'euros -import que serà finançat a través dels fons europeus Next Generation-, ocuparan quasi 12.000 metres quadrats -9.100 d'andanes i dependències tècniques- i s'operaran més de 45 rutes entre interterritorials, estatals i internacionals.

La moderna estació se situarà en planta baixa, excepte un mirador que es projecta en un nivell superior, i disposarà de taquilles, sala d'espera, consignes, lavabos, carregadors de patinets i màquines de venda automàtica. Els viatgers podran accedir per dues entrades: la principal, per Príncep de Viana, per on tindrà lloc sempre l'entrada i l'eixida dels autobusos, i una entrada secundària pel carrer dels Comtes d'Urgell que comptarà amb ascensor i escales.

El projecte, que ha d'incorporar BIM com a requisit obligatori, és una nova aposta d'Infraestructures Cat per aquesta eficient metodologia de treball col·laboratiu, amb la qual porta treballant en els seus processos des del 2013. Tal com diu Borja Sánchez Ortega, director de Projectes i director del Màster BIM Manager Internacional de l'empresa especialitzada Espai BIM, “sens dubte, Infraestructures de la Generalitat de Catalunya és un dels precursors més importants de la implantació de la metodologia BIM a Espanya. Seus són documents tan estesos com la Guia BIM i el Manual BIM per a la gestió de projectes i obres; a més, aquesta empresa pública ha participat en el desenvolupament del sistema de classificació GuBIMClass a través del grup de treball GuBIMCat i ha desenvolupat una plantilla de Pla d'Execució BIM (BEP)”. Amb aquest projecte de la nova estació d'autobusos de Lleida ja seran més de 300 les licitacions que, amb Infraestructures Cat al capdavant, incorporen Building Information Modeling.

Font: https://www.segre.com/es/noticias/lleida/2022/01/04/la_estacion_autobuses_lleida_modernizara_con_metodologia_bim_179590_1092.html