Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
NOTA INFORMATIVA VISAT DE CONTRACTES NOU DECRET 180/2024 - Habitatge
Ves enrere NOTA INFORMATIVA VISAT DE CONTRACTES NOU DECRET 180/2024
NOTA INFORMATIVA VISAT DE CONTRACTES NOU DECRET 180/2024
Què és el visat de contracte?
El visat és l'acte administratiu pel qual es faculta a la persona adquirent o arrendatària de la vivenda de protecció pública a accedir a esta. La seua finalitat és comprovar el compliment dels requisits d'accés i que el preu de venda o renda s'adequa als màxims vigents.
Serà exigible per a qualsevol transmissió de domini d'una vivenda protegida (compravenda, arrendament, adjudicació...) amb especial rellevància per a la primera transmissió i segones i posteriors compravendes de domini d'una vivenda protegida.
Pot qualsevol promoció acollir-se a este nou Reglament?
Poden acollir-se a este reglament les promocions que complisquen les condicions establides en el Decret 180/2024, tant si tenen qualificació provisional com si no, sempre que no hagen obtingut qualificació definitiva. En cas que hi haja contractes ja presentats (visats o no) s'ha de respectar el preu marcat en el contracte.
Com afecta a les vivendes acollides a plans de vivenda anteriors?
Duració del termini de protecció.
Totes les vivendes de protecció pública emparades en qualsevol de les normatives anteriors tindran un període de protecció màxim de 30 anys des de la seua qualificació definitiva. Transcorregut este termini, no serà necessari el visat de contractes al qual es referix l'article 48 i disposició addicional quarta del nou decret.
Preu màxim.
Per a segones i posteriors transmissions de vivendes subjectes a protecció pública de promoció privada, i els elements vinculats a elles, amb qualificació definitiva de plans anteriors, el preu màxim de venda podrà actualitzar-se al preu màxim de venda vigent a la data de celebració del contracte de venda, i el valor màxim de l'arrendament anual serà el 3,5% del preu de venda i del 5.5% del preu màxim de venda per a vivendes acollides al decret 68/2023.
El valor estàndard de vivenda protegida es fixa en 2.400 €/m² de superfície útil.
Visat de contractes
Per a accedir a l'ús d'una vivenda de protecció pública qualificada en plans anteriors, en qualsevol de les seues modalitats, tant de promoció pública com privada, i règim d'ús tant en primera transmissió com en segones i successives compravendes serà necessari acreditar el compliment dels requisits establits actualment per a accedir a una vivenda protegida, a través del visat corresponent.
Per a les de promoció pública, de titularitat pública, el visat determinarà la comprovació d'haver-se inscrit l'adquirent, cessionari o arrendatari en el Registre de demandants de vivenda.
Inscripció en el Registre de demandants
Només és exigible per a accedir a una vivenda de promoció pública o del patrimoni públic de vivenda de la Generalitat en qualsevol modalitat i règim d'ús o accés. És a dir, quan la transmitent siga l'Administració. Queden fora de la necessitat d'inscripció les de promoció privada i les segones i posteriors transmissions de vivenda de promoció pública que ja siguen de titularitat privada i per tant el transmitent no siga l'Administració.
Transitòriament, fins al moment en el qual estiga habilitat el procediment telemàtic per a això, es podrà sol·licitar presencialment o telemàticament el visat mitjançant SOL·LICITUD GENERAL de procediments de la Generalitat Valenciana.
Juntament amb la sol·licitud general s'haurà d'annexar el formulari sol·licitud de visat omplit i firmat, així com la documentació que en ella s'indica i que és la següent:
PER A TRANSMISSIONS:
- DNI/NIF del membre/s de la unitat de convivència o unitat familiar.
- En cas de ciutadans no comunitaris (espai Schengen): Permís de residència del membre/s de la unitat de convivència o unitat familiar.
- Contracte de compravenda, on conste de manera indubtable el número d'expedient, la identificació de la vivenda, la superfície útil i els preus de venda de la vivenda, traster i garatges vinculats, si és el cas, així com les clàusules obligatòries.
- Declaració d'IRPF d'últim exercici fiscal vençut de tots els membres de la unitat de convivència o unitat familiar.
- Certificat de localitzador de propietats de tots els membres de la unitat de convivència o unitat familiar a Espanya, del Registre de la Propietat. (https://www.registradores.org).
- Certificat de discapacitat expedit per òrgan competent, si és el cas.
- Acreditació de la representació que exercix, si és el cas
- Nota simple actualitzada on conste la titularitat, càrregues, núm. expedient VP, data de qualificació definitiva, identificació de vivenda i la subjecció o no al Decret llei 6/2020, de 5 de juny, del Consell.
- Altres documents que l'interessat considere necessaris per a acreditar la sol·licitud.
PER A ARRENDAMENTS:
- Justificant d'ingrés de la fiança i el contracte serà d'arrendament.
En cas de persona jurídica. En este cas, el contracte aclarirà que la vivenda es destinarà a arrendament i constituirà residència habitual i permanent de l'arrendatari.
Informació addicional