Martínez Dalmau presenta la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments de la Generalitat

07/04/2021
Martínez Dalmau presenta la Unitat d"Ajuda davant de Desnonaments de la Generalitat

- Es tracta d'un equip multidisciplinari per a donar resposta immediata a situacions d'emergència habitacional
- Es posa en marxa un servei d'atenció primerenca per WhatsApp per a les persones afectades en el telèfon 722 846 606



El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica de la Generalitat Valenciana, Rubén Martínez Dalmau, ha presentat la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments, que permet que per primera vegada la Generalitat compte amb un equip multidisciplinari dedicat específicament al seguiment i la resposta de les situacions d'emergència habitacional que hi ha a la Comunitat Valenciana.

Aquesta unitat té per objecte plantejar una resposta integral gràcies a la coordinació amb els serveis territorials i amb la xarxa d'oficines d'habitatge Xaloc en els diversos municipis i mancomunitats. La principal missió que té és atendre des de la proximitat, cas per cas, totes les notificacions de persones individuals, entitats o associacions de la societat civil.

Martínez Dalmau ha manifestat que "amb la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments donem una resposta institucional ràpida i eficaç per a fer front al principal problema social provocat per la crisi habitacional del nostre país: els desnonaments".

En aquest sentit, ha assenyalat que "enfront de la injusta realitat de milers de famílies que han perdut la seua llar en els últims anys no caben mitges tintes", i ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona es remetrà una petició al Govern central, en concret al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i al Ministeri d'Assumptes Socials, perquè es prolongue fins a la fi d'any la moratòria que impedeix els llançaments sense alternativa habitacional durant l'estat d'alarma.

El vicepresident també ha indicat que "l'accés a un habitatge digne ha de deixar de ser una variable subjecta a l'especulació dels mercats financers, només així aconseguirem que siga una constant en les nostres vides". "Aquesta és la màxima amb què treballem diàriament en la Conselleria", ha conclòs durant la seua intervenció en un acte que ha comptat també amb la participació del secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social, César Jiménez, i la directora general d'Emergència Habitacional, Pura Peris.

A l'acte han assistit també la directora general d'Habitatge i Regeneració Urbana, Elena Azcárraga; la directora general d'Acció Comunitària i Barris Inclusius de la Generalitat, María José Cortell; la diputada de l'Àrea de Benestar Social de la Diputació de València, Pilar Sarrión; el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, i representants de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH).

El 722-846-606 de WhatsApp per a atenció personalitzada

La directora general d'Emergència Habitacional, Pura Peris, ha donat a conéixer el Servei d'Atenció Primerenca per a donar respostes immediates davant de desnonaments. Es tracta, ha dit, d'un servei WhatsApp d'emergències a través del telèfon 722 846 606 "per a poder atendre de manera preferent, directa, immediata i comprensible els col·lectius afectats per l'emergència d'habitatge".

A través del nou canal es prestarà atenció diària de caràcter assistencial i legal entre les 10.00 hores i les 20.00 hores en dies laborables. El registre amb sistema de gravació telefònica dels missatges de WhatsApp permetrà poder oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos per a derivar-los als serveis corresponents. Es prestarà atenció en castellà o valencià, segons l'elecció de qui ho sol·licite.

Amb això, segons ha explicat Pura Peris, "volem anticipar-nos i mitigar l'augment de les emergències d'habitatges, informar de les alternatives legals a disposició de les persones afectades i donar resposta a les necessitats per a evitar situacions de gravetat extrema".

Pura Peris ha insistit que "aquesta nova eina ens permetrà conéixer la dimensió real del problema i avaluar i establir mesures correctores sobre la prestació de respostes".

"Volem que siga un servei amb què s'impulsen les xarxes capil·lars d'ajuda existent, per a millorar i coordinar els punts d'atenció que ja hi ha, així com establir guies i protocols d'actuació coordinats i, amb tot això, assolir, en definitiva, una atenció primerenca i donar solucions habitacionals amb més eficiència i eficàcia", ha assegurat.

Arxius relacionats